معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: تغییر وضعیت شرایط کرونایی این شهرستان از قرمز به زرد و رفع برخی محدودیت‌ها به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در اماکن عمومی نیست.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 16 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر جلال کریمی اظهار داشت: با وجود این حجم از اطلاع رسانی در فضای حقیقی و مجازی، متاسفانه هنوز عده‌ای خطر کرونا را باور نکرده‌اند در حالیکه برای کنترل این بیماری و قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس مرگبار و مهلک، راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی وجود ندارد.

وی افزود: در پی بازرسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان بهداشت محیط این معاونت، یک واحد کافی شاپ به علت عرضه قلیان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شد.

کریمی گفت: بازرسان بهداشت به صورت مستمر و در تمام ساعات شبانه روز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر بیست و پنجم آذرماه 99 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۰۴بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۹۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، با فوت ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان کشور در وضعیت زرد قرار دارند. شهرستان زرین دشت در استان فارس در زمره شهرستان های در وضعیت قرمز است.

برچسب ها: کرونا ، فسا ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار